by
on
under , ,
Permalink

Smarta elektronikprylar på jobbet

I ett kontorslandskap vill man gärna förenkla det dagliga arbetet så man kan lägga mer tid på de viktiga aspekterna av arbetet. Det gäller också att man ha bra säkerhet. Och tack vare en del elektronikprylar kan man uppnå detta med enkla medel. 

Om någon på jobbet skulle få en hjärtattack eller hjärtstillestånd gäller det att agera snabbt. De första minuterna är livsviktiga och kan vara skillnaden mellan liv och död. Med en hjärtstartare på jobbet kan ni rädda liv och hålla en person stabil till dess att ambulansen kommer. Vill man inte spendera pengarna på att köpa in flera hjärtstartare till ett större kontor, eller om man inte har sådan stor budget, finns det möjligheten att hyra denna livsviktiga maskin för bara några hundralappar i månaden.

En annan sak är att ha bra säkerhet på kontoret. Datorer och skrivare är dyra att köpa in och kan innehålla företagshemligheter som man inte vill att andra ska få tag på. Ett larmsystem är att rekommendera för dem som vill vara säker på att allting är kvar på kontoret efter helgen. De bästa larmsystem har snabb utryckning och det kan gärna vara kameraövervakning också, men det är så klart ett kostsammare alternativ.

För att underlätta arbetsbördan kan det vara en sådan sak som att skaffa fler skrivare. Om skrivaren är långt borta från vissa anställda kommer det att ta tid att hämta papper, plus att man kan bli distraherad medan man går till skrivaren och slösar tid på att prata med alla man möter eller tar en paus i fikarummet.

Den gäller också att man har en bekväm och välkomnade arbetsmiljö, det kan öka effektiviteten och trivsel markant. Ett automatiskt klimatsystem håller det svalt på sommaren och varmt på vintern. I fikarummet kan ni sätta upp en teve eller en spelkonsol så de anställda kan slappna av och ha trevligt tillsammans under lunchen.